DIENSTEN

 

SCHRIJVEN VAN SEO TEKSTEN

Goed dat je verder leest. Je wil beter gevonden worden, maar de tijd ontbreekt je om je daarop te storten.

Om jouw teksten te kunnen schrijven heb ik informatie nodig over jouw wensen. Jij geeft onder meer aan op welke woorden je gevonden wil worden. Het is aan te bevelen eerst een zoekwoordenonderzoek te doen. Dat kan ik voor je uitvoeren.

Als we duidelijk hebben op welke woorden je gevonden wil worden, ga ik voor je aan de slag met de tekst.

Omdat ik ook Webassistant (Weblish) ben, weet ik hoe je direct op de 'achterkant' van een WordPress website een tekst aanpast. Als ik dat gelijk mag doen, scheelt dat enorm veel tijd en je ziet gelijk resultaat. Zo kun je zelf een vinger aan de pols houden.

In overleg over de inhoud maak ik ook concepten voor:

  • blogs;
  • e-books;
  • productomschrijvingen;
  • tijdschriftartikelen;
  • webpagina's;
  • of vul het zelf maar in.

Wat je ook geschreven wil hebben, ik gebruik de juiste zoekwoorden voor jouw bedrijf.

Je hebt er geen omkijken meer naar.

BEDRIJFSCORRESPONDENTIE

Als bedrijf communiceer je graag met je doelgroep, zowel mondeling als schriftelijk. Hiermee wil jij je droombeeld van je bedrijf/organisatie bij je doelgroep versterken en omzet genereren.

Met je bedrijfscorrespondentie op orde communiceer je consequent en duidelijk naar je klanten. Hierdoor gaan ze je steeds meer vertrouwen, wat leidt tot meer verkopen.

Door een begrijpelijke omschrijving van je dienst/product plus een persoonlijke touch weet de klant precies waarvoor en voor wie hij kiest.

Schriftelijke communicatie
Misschien denk je bij bedrijfscorrespondentie alleen aan brieven. Met brochures, e-mails en webteksten communiceer je ook met je klant. Kortom, alle schriftelijke uitingen volgens een bepaalde huisstijl. De taal en de tone-of-voice stem je af op je doelgroep.

Correspondentie per e-mail is over het algemeen wat korter. Een zakelijke brief leent zich beter voor meer uitleg.

Je dicht je 'omzetlek' en je krijgt een beter imago. En dat door heldere teksten.

Jouw kostbare tijd wil je liever niet besteden aan je bedrijfscorrespondentie met je klanten. Die besteed je liever uit. Door Fijn Leesbaar in te schakelen houd je meer tijd over om te werken aan de groei van je bedrijf. Of voor wat je ook maar leuk vindt om te doen.

Schakel mij in voor het schrijven van:

  • offertes en facturen;
  • klachtenbehandeling;
  • bedankjes;
  • promoties;
  • etc.

Je hebt er geen omkijken meer naar.

HERSCHRIJVEN

Herken je dit? Er komen minder bezoekers naar je website dan voorheen. Je ziet dat je teksten niet zo actueel meer zijn. En ze lezen door de te lange zinnen niet zo prettig. Je wil ze korter en bondiger. Maar op dat tijdrovende werk zit je niet te wachten.

Dan is het nu tijd om ze te laten aanpassen op het hier en nu, fijn leesbaarheid, grammatica en spelling.

Klanten komen naar je website om gelijk een oplossing voor hun probleem te vinden. Ze scannen kopjes op zoek naar precies dat waarmee ze geholpen zijn. Lezen van lange teksten doen ze niet (gelijk), later misschien als ze meer willen weten. Dus moet je goed vindbaar zijn. Die vindbaarheid kun je verbeteren door goede zoekwoorden te gebruiken.

Je kunt ook aan linkbuilding gaan doen. Dan word je nog beter gevonden. Ik heb verstand van teksten, maar niet van linkbuilding. Daarvoor moet je bij Dami Marketing zijn.

Fijn Leesbaar spoort de pijnpunten in je tekst op en verbetert ze. Je hebt er geen omkijken meer naar.

REDIGEREN

Redigeren van je zakelijke teksten zorgt voor een consequente bedrijfscorrespondentie. Door heldere zakelijke teksten kom je betrouwbaar over. Je wil dat je tekst volgens de geldende taalregels fijn leesbaar is. Kies dan voor volledig redigeren.

Wat houdt redigeren in?

  • grammatica checken en corrigeren;
  • spelling checken en corrigeren;
  • interpunctie: de punten en komma's goed zetten, waardoor de tekst het juiste leesritme krijgt;
  • samenhang checken, zodat het verhaal klopt;
  • structuur aanbrengen d.m.v. tussenkopjes en/of witregels;
  • doelgroep. Voor een doelgroep schrijven is de keus van de schrijver. Ik check of de tekst bij de juiste doelgroep past en adviseer hierover.

Weet je genoeg? Ben je er klaar voor om met mij in zee te gaan?

Neem dan contact met mij op voor het maken van afspraken.