Loodgieter nodig?

Nee, niet voor een lekkende kraan, wel voor een omzetlek te dichten en imagoverbetering. Voordat je hiervoor de oplossing krijgt, eerst even een terugblik…

1 december 2018. Een bijzondere datum. Toen schreef ik me als VA-Nienke in bij de KvK. Ik volgde een cursus bij vaschool en wilde alles en iedereen helpen met mijn online secretariële diensten. Dat liep niet zoals verwacht. Snap ik. ‘Alles en iedereen’ en ‘secretariële diensten’ zijn niet erg concreet. Na een jaar wat aangerommeld te hebben, besloot ik me alleen te richten op redigeerwerk. Ik doopte VA-Nienke om tot Fijn Leesbaar. Ook toen bleef het aanrommelen. Een cursus webassistant bij weblish hielp me mijn websitebouwskills te
verbeteren, maar het ondernemen bleef een gedoe! Maar ja, als je wat wil, moet je ervoor gaan. Voor de duidelijkheid: ik moet niet, ik wil. Waarom? Omdat ik een onbedwingbare drang heb taal- en schrijffouten te herstellen.

Wat was er nog nodig?

Een schop onder m’n kont! Meer verdieping in het ondernemen en een cursus branding. Die volg ik bij Cheryl van cprecision. Eindelijk heb ik mijn missie duidelijk. En leer ik hoe kleuren, lettertypes en uitingen belangrijk zijn voor je herkenbaarheid en hoe je daarmee overkomt bij de klant. Nu ben ik zover te laten zien waarvoor je mij
kunt inschakelen.

Missie

Het is mijn missie ondernemers en (publieke) organisaties naar een beter imago en omzetverhoging te schrijven. Dit wil ik doen door hun bedrijfscorrespondentie en/of zakelijke teksten foutloos en helder te maken. Ik ben ervan overtuigd dat hun klanten correct en helder taalgebruik zeer waarderen.

Uiteraard heeft een goed imago meer nodig dan alleen heldere teksten. Er moet een duidelijke samenhang zijn tussen alle uitingen; die moeten één geheel vormen. Ik richt me in dat geheel op de juiste uitstraling via teksten. Ik houd zelf niet van wollig taalgebruik, ook niet van heel hip taalgebruik. Daartussenin zit modern zakelijk schrijven. Dat is de juiste manier om je droombeeld te verwezenlijken en meer omzet te genereren.

Gevolgen van slordige teksten

Op social media en op websites kom ik vaak niet geheel foutloze teksten tegen. Een gemiste kans, vind ik. Als ik het echt niet kan aanzien, stuur ik een privéberichtje. Niet openbaar, dat vind ik niet eerlijk. Ook niet omdat ik de schooljuf wil uithangen, maar omdat ik de opsteller positieve reacties gun. Aan de inhoud kom ik niet, daar heb ik geen verstand van. Je kunt nog zo goed zijn in je vak, fouten in je tekst doen afbreuk aan je imago. Niet alleen een slecht imago is een bedrijfskiller. Als de doelgroep aldoor slordige of onbegrijpelijke
brieven/e-mails/teksten ontvangen, haken ze af. Dan lopen ze naar de
concurrent. Ik noem dat een omzetlek. En als je dat omzetlek niet dicht, lopen de klanten bij je weg. Helemaal geen omzet meer – dat snap je.

Dus, Loodgieter nodig?

Nee, niet voor een lekkende kraan, wel voor het dichten van een omzetlek en imagoverbetering. Fijn Leesbaar spoort de ‘lekkage’ en de pijnpunten in je zakelijke teksten op en verbetert ze. Je hebt er geen omkijken meer naar.

Met je zakelijke teksten op orde communiceer je consequent en duidelijk naar je klanten. Hierdoor kom je betrouwbaar bij ze over. Je laat zien dat je verstand van zaken hebt. Dat is goed voor je imago. Door een begrijpelijke omschrijving van je dienst/product weet de klant precies waarvoor en voor wie hij kiest. Je krijgt weer vertrouwen in jezelf, zodat je omzet niet meer weglekt. En dat door heldere teksten.

Quickscan

Vraag direct de QuickScan voor je bedrijfscorrespondentie aan. Stuur een e-mail naar nienke@fijnleesbaar.nl en voeg daarbij maximaal twee zakelijke teksten. Binnen drie dagen krijg
je ze van me retour. Je ziet meteen waar het ‘lekt’.

Fijn Leesbaar

Ik ben Nienke Laane van Fijn Leesbaar.

Ik help kennisondernemers, publieke organisaties en zakelijke dienstverleners hun zakelijke teksten helder, foutloos en fijn leesbaar te maken. Dat bereik ik door mijn consciëntieuze en gedisciplineerde inzet.

Voor een goed imago vind ik het belangrijk dat zakelijke correspondentie en teksten duidelijk, foutloos en fijn leesbaar zijn.

Het is mijn missie bedrijven hiermee te helpen.

Heb je hulp nodig bij het redigeren van jouw teksten? Bel: 06-18777481 of mail me dan: nienke@fijnleesbaar.nl